onsdag 16 mars 2011

Inte vårt fel

Min mamma är arg för att tandläkarna ordinerade utdragning av fyra tänder när de visste att jag saknade en tolvårstand. Att de kunde göra så här mot mig. Hon tyckte inte det var klokt. Hon hade blivit tillsagd då det begav sig att bettet hängde i luften på något sätt och att det måste åtgärdas så jag kunde tugga ordentligt. Men istället var det exakt en sådan situation de hade skapat - att tänder hänger i luften och att jag inte kan tugga så bra. Jag gjorde klart för henne att jag inte anklagar henne alls! Att det väl är självklart att man litar på experter! (Eller ja, efter detta researchar jag allting jag rekommenderas, må så vara om det gäller ekonomi eller hälsa så jag har lärt mig läxan – experter har inte alltid rätt.) Jag vill inte att min mamma ska känna skuld i det här, verkligen inte. 

Plus att detta inte är det stora problemet med min mun. Det som gått fel är själva behandlingen i sig. Den har faktiskt genomförts enligt konstens alla regler, likväl är den förkastlig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar